FANDOM

Maska termomodelująca/termoaktywna/gipsowa (ang. thermomodeling mask)

Maska gipsowa;ang.plaster mask-maska taka zawiera garść sproszkowanych minerałów w tym na przykład węglan cynku, magnezu, siarkę, kaolin i inne.

SKŁADNIKI AKTYWNE:

-wit. A, E, C, H

-kwas hialuronowy, NMF, mocznik, gliceryna, kolagen, elastyna

-aloes, alantoina, pantenol

-flawonoidy, śluzy

-lipidy, ceramidy, emolienty, oleje roślinne (kokosowy, migdałowy, arganowy), masło shea, NNKT, lanolina

-ceramidy

Stosowana w celu zwiększenia wchłanialności składników aktywnych. Działanie: odżywcze, nawilżające, ujędrniające, wygładzające, rozświetlające.

Maskę gipsową można stosować na twarz, dekolt, biust, brzuch, pośladki, dłonie i stopy.Mogą być stosowane u osób ze skórą wrażliwą, ponieważ nie zawierają konserwantów ani barwników a do tego nie są toksyczne.

Sproszkowaną maskę  miesza się z zimną wodą w proporcji 2:1.

Na początku należy przygotować skórę do zabiegu. W tym celu wykonuje się demakijaż, peeling (enzymatyczny, termoaktywny, ziarnisty lub typu gommage). W następnej kolejności można wykonać masaż lub pominąć go w tym etapie i przeprowadzić go po nałożeniu ampułki lub na końcu w postaci drenażu limfatycznego. Z kolei nakłada się na twarz i szyję (lub inną część) ampułkę odżywczą zawierającą substancje aktywne lub serum bądź koncentrat.Przed nałożeniem maski gipsowej na twarz nakłada się krem lub maskę kremową, zabezpiecza usta, oczy i brwi. Następnie nakłada się na twarz podwójnie złożoną gazę zwilżoną wodą i dopiero na nią aplikuje się maskę gipsową.Na początku maska jest chłodna, miękka i plastyczna co sprawia że skóra odpoczywa i uspokaja się. Temperatura wynosi 34/36 stopni C. Składniki aktywne penetrują naskórek, skóra staje się bardziej nawilżona i odżywiona. Po jakimś czasie maska (po ok. 15 minutach) twardnieje rozgrzewając się do temperatury 39-40/42 stopni C, dzięki czemu składniki penetrują głębiej, wzrasta krążenie, zwiększa się potliwość skóry, pory skóry otwierają się. Następnie dochodzi do stopniowego wychładzania się do temperatury 36 stopni C (należy kontrolować przez dotyk). Następuje dotlenienie, lepsze krążenie, uelastycznienie. Trwa to mniej więcej 20 minut. Przy wyraźnym chłodzie maski należy ją zdjąć w całości.Zabieg należy wykonywać w serii 6-12 zabiegów, 1-2 razy w tygodniu lub jako zabieg jednorazowy.

Efekty:

-regeneracja skóry

-nawilżenie

-odżywienie

-wygładzenie zmarszczek

-modeluje owal twarzy

-ujędrnienie “lifting”

-uelastycznienie

-świeższy wygląd

-poprawa ukrwienia

-dotlenienie

-wygładzenie

Po zabiegu skóra jest lekko zaróżowiona.

Przeciwwskazania:

-klaustrofobia

-alergia

-trądzik pospolity i różowaty

-uszkodzenia naskórka

-nieżyt górnych dróg oddechowych

-trudności w oddychaniu

-nadczynność tarczycy

Podczas zabiegu klientka może poczuć się niekomfortowo, ponieważ maska zastyga i ciężko jest zasygnalizować złe samopoczucie. Warto ustalić z klientką, że w razie jakiś nieprawidłowości podniesie ona rękę w górę. W przypadku omdlenia należy unieść kończyny górne i dolne do góry, oczywiście trzeba zdjąć maskę i zapewnić klientce dostęp do świeżego powietrza.

Maxresdefault
Zabieg nawilżający z maską gipsową

Zabieg nawilżający z maską gipsową