FANDOM

Cukrowanie:

Wykonuje się specjalną "pastą" przypominającą plastyczną masę.

Depilacja pastą cukrową przynosi efekty takie jak woskowanie, jest jednak delikatniejsza i mniej bolesna. Pasta cukrowa nie jest bowiem rozgrzewana do wysokich temperatur, więc nie parzy skóry klientki. Ponadto substancja nie przykleja się do powierzchni ciała tak mocno jak wosk, więc jej użycie nie wywołuje podrażnień.

DSC 8731
Depilacja pastą cukrową Ella

Depilacja pastą cukrową Ella

Depilacja pastą cukrową polega na usunięciu włosa wraz z cebulką. Tak więc gładka skóra na wydepilowanym miejscu utrzymuje się przez kilka kolejnych tygodni. Można powiedzieć, że metodą idealnie łączącą bezpieczeństwo i skuteczność jest właśnie depilacja pastą cukrową. Podkreśla się długotrwałe efekty zabiegu oraz jego bezbolesność. Dla kosmetyczek jest to jednak technika trudniejsza. Wymaga bowiem dużo większych umiejętności i wprawy w przeprowadzaniu zabiegu.

Opis zabiegu:

W trakcie zabiegu kosmetyczka rozgrzewa porcje masy cukrowej w dłoniach i rozciąga równomiernie na depilowanym kawałku skóry. Rozprowadza ją w kierunku przeciwnym do wzrostu włosów. Dzięki temu włoski lepiej wklejają się w pastę. Warstwa musi mieć też odpowiednią grubość. Następnie kosmetyczka podważa brzeg powierzchni, którą tworzy rozgnieciona pasta cukrowa, i jednym ruchem energicznie odrywa ją w kierunku zgodnym ze wzrostem włosa.

Przeciwwskazania:

Depilacja pastą cukrową nie powinna być przeprowadzana u osób, które mają: Edytuj

  • świeże rany
  • podrażnienia skóry
  • świeżą opaleniznę
  • stany zapalne wywołane wrastającymi włosami
  • stany zapalne i ropne skóry
  • łuszczycę
  • blizny