FANDOM

NCA NEW COMPETENCE AND ABILITY – Technik Turystyki Wiejskiej

Zwierzyniec

Zwierzyniec został założony w 1593 roku. Miasteczko jest to niewielka miejscowość położona w Województwie Lubelskim na terenie Roztoczańskiego Parku Narodowego.

W Zwierzyńcu znajdują się dwa akweny wodne : zalew Rudka i Stawy Echo( kąpielisko).

Co rocznymi atrakcjami Zwierzyńca jest Letnia Akademia Filmowa, która trwa przez dwa tygodnie.

Drugim co rocznym zdarzeniem Zwierzyńca są spływy kajakowe . Jest to atrakcja zarówno dla dorosłych jak i również dla najmłodszych.

Zwierzyniec znany jest również z Ostoii konika Polskiego, które można podziwiać w lecie na terenie "Stawów Echo"

_______________________________________________________________________________________

Kolonia Łaszczówka

Kolonia Łaszczówka jest to miejscowość w województwie Lubelskim ,w powiecie Tomaszowskim ,w gminie Tomaszów Lubelski

, stanowi  ona  sołectwo  gminy Tomaszów lubelski .

 W latach 1975-1998 była częścią województwa Zamojskiego. Położona między Tomaszowem Lubelskim a Bełżcem,

przebiega przez nią droga krajowa nr 17.

Atrakcjami umiejscowionymi tutaj są: Motel Arkadia, Hotel Antoni .

Adelina

Jest to wieś położona jest  w południowo-wschodniej części gminy Werbkowice a początkowo wieś nazywano  Adelinką

Powstanie wsi sięga czasów  xix wieku gdy na gruntach wsi Miętkie powstała nowa wieś – nazwano  ją  Adelinka  będącą   zdrobnieniem od imienia córki  Józefa  Tadeusza Wyszyńskiego  Adelajdy.

Właścicielem Adelinki  która  wówczas  należały do wsi Miętkie był  Józef Tadeusz Wyszyński.  Adelinka   liczyła  od początku swojego istnienia  niewiele  mieszkańców  bo było tylko 17 domów .Po wojnie  wieś w niewielkim stopniu  zmieniała się i jak gdyby odbudowywała się na nowo według statystyk z roku 2006 wieś liczyła 104 mieszkańców.

CZY JESTEM DUMNY Z MOJEJ MIEJSCOWOŚCI?

Odpowiedz jest oczywista; TAK  pomimo tego że jest to mała miejscowość  i dominują tylko lasy i pola  to czuję radość i  dumę z miejscowości która potrafiła się odbudować i która wciąż istnieje. 

Ujazdów

Jest to wieś jest położona w województwie  lubelskim  i w powiecie zamojskim  w gminie Nielisz

Według słownika geograficznego królestwa  Polskiego  z  roku  1892  Ujazdów  stanowił  wieś    z folwarkiem  nad rzeką  wieprzem  leży  na południu  przy  granicy  powiatu o 21 wiosek  od Zamościa  

 Dwór Ujazdowski

Rezydencja  ujazdowska  wniesiona  została w 1880 r przez Władysława  Cyriaka  Gorzkowskiego  jest to właściwie  eklektyczny  pałacyk  o  nieregulowanej  malowniczej  bryle  i neorenesansowym wystroju   polecam                                                    jest  to w województwie  lubelskim. 

____________________________________________________________________________________ 

 Zamość 

Zamość to piękne miasto, które leży w województwie lubelskim. Założone zostało w oparciu o prawo lokacyjne w 1580 roku przez kanclerza Jana Zamojskiego.  

Zamość w roku 1656 był oblegany przez króla Szwecji Karola X Gustawa, który chcąc zaoszczędzić sobie oblegania Zamościa wpadł na pomysł żeby się wprosić na śniadanie do kanclerza Jana Zamojskiego gdyż miał zamiar dać mu łapówkę by przekonać go do poddania się miasta. 

Zamojski gdy odkrył podstęp zgodził się jednak na wspólny posiłek z ty, że śniadanie odbyć się miało poza murami miasta posiłek przygotowano z wykwintnymi potrawami i trunkami lecz na stojąco. 

W taki oto sposób Zamojski wyśmiał szwedzkiego króla a na pamiątkę tego wydarzenia danie spożywane na stojąco jest nazywane "szwedzkim stołem".                 

______________________________________________________________________________________                 

Turysto ….!!!

Zwierzyniec zaprasza do poznania  atrakcji i zwiedzania miasteczka .

Zwierzyniec to mała, malownicza miejscowość w środku  Roztocza Środkowego. Miejscowość posiada wiele atrakcji wartych obejrzenia. Posiada bogatą historię, jest silnie związana z Ordynacją Zamojską.

Zwierzyniec powstał w 1593 roku z inicjatywy Rodziny Zamojskiej. Prototypem założenia miasta miał być zalążek obecnych ogrodów zoologicznych. Miasto służyło Rodzinie Zamoyskich jako miejsce letnich wypoczynków.

Atrakcje Zwierzyńca warte obejrzenia :

·        Kościół  Pw. Św. Jana Nepomucena „Na Wyspie’’

·        Cmentarz Żydowski z połowy XIX wieku

·        Miejsce Straceń

·        Zespół Zarządu Ordynacji Zamojskiej

·        Browar

·        Pałac Plenipotenta  

Obecnie miasto organizuje wiele imprez kulturalnych m.in. : Letnia Akademia Filmowa , Roztoczański Przegląd Młodzieżowych Orkiestr Dętych.