FANDOM

Woskowanie Edytuj

Szatkowska kosmetyczka depilacja wax wosk 05

Pozbywanie się zbędnego owłosienia, popularnie zwane depilacją, przy współczesnym kanonie piękna jest kosmetyczną koniecznością. Wiele innych metod depilacji jest mniej skutecznych niż depilacja woskiem, ponieważ usuwają one włos jedynie z powierzchni skóry, nie naruszając cebulki. Rozgrzany wosk dociera głęboko, więc jest w stanie usunąć włos wraz z korzeniem. Usunięcie owłosienia wraz z cebulkami powoduje, że odrastanie trwa długo, a włosy stają się coraz rzadsze i cieńsze. Istnieje wiele metod depilacji woskiem. Jedną z nich jest stosowanie ciepłego wosku.

How To - Basic Waxing Tutorial by salon professional - Step by Step Guide

Wosk miękki Wosk miękki to idealne rozwiązanie do dużych partii ciała (nogi, plecy, ręce). To najbardziej uniwersalna forma depilacji, prosta w wykonaniu, szybka i ekonomiczna. Można ją wykonywać paskowo lub bezpaskowo.

Wosk w metodzie paskowej:

- metoda puszki i szpatuły

Wosk rozgrzewamy w specjalnym podgrzewaczu, gdzie znajduje się okrągła puszka. Wosk powinien mieć konsystencję rzadką. Za pomocą szpatuły rozsmarowujemy wosk na depilowanej powierzchni. Robimy to w kierunku - wzdłuż kierunku rośnięcia włosa. Następnie przyklejamy pasek i dłonią przyciskamy pasek do skóry. Naciągamy skórę i szybko odrywamy pasek w kierunku pod włos.

- metoda roll-on

Wosk rozgrzewamy w podgrzewaczu, w którym znajduje się rolka z woskiem. Wosk powinien mieć konsystencję rzadką. Za pomocą rolki aplikujemy wosk na skórę.

Zalecenia przed: aby wykonać depilację woskiem włoski powinny mieć. min.4-5mm. W dzień depilacji klientka nie powinna nawilżać ciała kremem, ponieważ może to spowodować słabszą przyczepność wosku. Na ok. 3 dni należy zrezygnować w peelingu ciała i opalania się, gdyż podczas depilacji dochodzi do złuszczenia naskórka. Zalecenia po: skóra po depilacji jest podrażniona. Należy zalecić klientce zastosowanie specjalistycznej oliwki, która złagodzi zaczerwieniania, zadziała ochronnie i dodatkowo usunie resztki wosku. Po tygodniu warto zastosować profilaktykę przeciw wrastaniu włosów – regularnie wykonywać peeling i masaż wibracyjny.

Professional Leg Wax

Professional Leg Wax

Wosk twardy Wosk twardy świetnie sprawdzi się w małych, trudno dostępnych, wrażliwych partiach ciała takich jak: okolica bikini, pachy, wąsik, wewnątrz nosa, uszy. To bezpaskowa forma depilacji. Bardzo ważne jest ustalenie idealnej temperatury wosku. W zależności od producenta może ona być płynna lub gęsta.

Wosk twardy aplikujemy na skórę za pomocą szpatuły. Nakładamy wosk grubszą warstwą niż jest to w przypadku wosku miękkiego. Odczekujemy chwilę aż wosk zastygnie. Następnie napinamy skórę i odrywamy wosk ze skóry w kierunku pod włos.

Depilując np. okolicę bikini nie zawsze możemy nałożyć wosk w kierunku pod włos. W depilacji twardym woskiem możemy otulić włosy woskiem w dowolnym kierunku, pamiętając jedynie o zasadzie, że usuwamy pasek w odwrotnym kierunku niż nakładaliśmy. Wosk twardy silniej niż wosk miękki otula włos.

Zalecenia przed: Skóra przed jest powlekana warstwą ochronną, więc klientka może bez problemu w każdej chwili poddać się tej depilacji. Zalecenia po: Wydepilowane miejsca wrażliwe należy chronić przed czynnikami drażniącymi (silnymi detergentami z zawartością SLS-ów, peelingami ziarnistymi lub kwasowymi, kosmetykami z substancjami biologicznie czynnymi) i klimatycznymi (silne słońce, duży mróz). W przypadku depilacji okolic bikini warto zalecić żele dopochowowe z probiotykami i płyny do higieny intymnej z ph 3,5 – zapobiegnie to rozwojowi niekorzystnej flory bakteryjnej i grzybiczej.

Waxing Hair Removal Tutorial Compilation on how to remove hair from your body with wax

Jak wygląda depilacja woskiem?

Gorący wosk rozsmarowuje się na powierzchni ciała, po czym nakłada się na niego kawałek flizeliny. Zabieg można wykonać bez użycia materiału, jeśli jest to wosk twardy. Kiedy wosk zastygnie, napina się skórę i materiał jest szybko zdejmowany (w przeciwnym kierunku do wzrostu włosów). Depilacja woskiem w domu może też być skutecznym zabiegiem, jednak poleca się wykonanie depilacji u kosmetyczki, która wykona zabieg profesjonalnie. Włosy muszą być wyrywane pod kątem 40 stopni, oderwanie wosku lub flizeliny powinno być jak najszybsze.

Przed pierwszą depilacją woskiem należy wykonać testu na małym fragmencie skóry, 48 godzin przed nałożeniem wosku na większe powierzchnie ciała. To da pewność, że nie wystąpi reakcja uczuleniowa.

Zalety depilacji woskiem:

Depilacja woskiem nie należy do szybkich i łatwych zabiegów. Jednak kiedy już uda się pozbyć nadmiaru owłosienia tą metodą, nogi pozostają gładkie na długi czas (od 3 do 6 tygodni). Kiedy kładziesz gorący wosk na ciało, przedostaje się on aż do mieszków włosowych i zastyga. Potem jednym, zdecydowanym ruchem usuwany jest cały włos. Tą metodą można usuwać owłosienie praktycznie z całego ciała: rąk, nóg, twarzy. Popularna jest także depilacja woskiem miejsc intymnych.

Wady depilacji woskiem:

  • zabieg jest bolesny i może uszkodzić skórę, jeśli wykonamy zabieg nieprawidłowo
  • aby usunąć włosy woskiem, muszą one osiągnąć długość przynajmniej 0,5 cm,
  • zabieg jest czasochłonny,
  • nawet jeśli depilacja okazała się nie w pełni skuteczna (nie wszystkie włosy zostały wyrwane), nie można powtarzać jej w krótkim odstępie czasu. Na daną powierzchnię skóry wosk możemy aplikować tylko dwukrotnie.

Przypadki problematyczne:

  • WRASTAJĄCE WŁOSY.

Gdy włosy zaczynają wrastać jest to znak, że włoski bardzo się osłabiły i dlatego mają problem z przedostaniem się na zewnątrz. Regularne peelingi, masaże i preparaty na bazie kwasów i wysokoprocentowego mocznika powinny pomóc. W przypadku stanu zapalnego może wspomóc terapię darsonvalem i maścią z antybiotykiem.

  • ZDARTA SKÓRA

W tym przypadku należy zastosować krem ochronny hipoalergiczny, biozgodny. - duże podrażnienie W przypadku podrażnienia ulgę przynosi chłód, np. w formie maski algowej, okładów lodowych, głowicy cold lub płatów kolagenowych. W domu klientka powinna dodatkowo pójść pod zimny prysznic, nosić luźne, przewiewne ubrania i aplikować kilka razy dziennie żele łagodzące i obkurczające naczynka krowionośne z pantenolem, alantoina i bisabololem

  • REAKCJA ALERGICZNA

W przypadku wystąpienia bąbli pokrzywkowych, dużego rumienia, swędzenia i obrzęku należy zgłosić się do lekarza. Pierwsza pomoc w takiej sytuacji to podanie wapna i posmarowanie skóry maścią antyalergiczną, np. protopic.

[1]

[2]

[3]